En weer Glodman Sachs

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Apr 19 13:28:56 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dom dom dom dus van ABN AMRO, Ernst.

Als zelfs banken onderling hun 'markt' al niet op zuivere cijfers willen
vorm geven ... ???

Dus hoezo (louter) 'slachtoffer'?
Wat heeft ABN AMRO dan precies gedaan om dergelijke wanpraktijken aan de
orde te stellen?

En waarom heeft het congres niet gepleit voor het terughalen van die
onterecht gemaakte 'winsten'? En die alvast verdisconteerd (met getallen)
waar de burgers niet voor op hoeven te gaan draaien? Burgers van wie
tegelijkertijd verwacht wordt zelfredzamer te worden en dat in
een financiële markt die overduidelijk niet langer echt betrouwbaar meer is.
Waarom wordt de burger dan niet juist ontzien en ook in staat gesteld tot
een dergelijke zelfredzaamheid, waarbij zij kunnen rekenen op
een betrouwbare financiële markt?

Waarom horen de burgers wel wat zij moeten doen, maar mogen zij zelf niets
inbrengen? D66-democratie, wellicht?

Dit in navolging van de (discriminerende) GL-jongeren die vinden dat burgers
niet zelf kunnen bepalen wat goed voor hen is en dat laat staan in een
referendum tot uitdrukking te brengen. Kennelijk wel goed genoeg achten om
op dergelijke dwaze politici te stemmen, maar wellicht schaffen ze ook dat
nog eens af. D66 schijnt ook zo'n dwaze club met jongeren aan zich te hebben
hangen, kennelijk onder het motto: Lang leve de leefdtijdsverzuiling?

Jammer dat het congres nog steeds niet inziet dat een
dergelijke institutionele tot discrimineren aanzettende club niet echt thuis
hoort in een partij als D66. Het is een gedrocht dat zich richt tegen alle
mogelijke democratisch noodzakelijke invullingen denkbaar.

Ernst, D66 schuift steeds meer op naar controle zonder de mogelijk-, maar
vooral ook onmogelijkheden bespreekbaar te willen maken ... D66 stelt zich
paternalistisch op en maakt keuzes waarna de burger zelf geen keuze meer
heeft.

Henk Elegeert

Op 18 april 2010 16:44 schreef Ernst Debets <edebets1 at euronet.nl> het
volgende: