Verkiezingsstrategie

Sun Apr 11 10:55:05 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De D66-partijvoorzitster mag de afgang van D66 in Amsterdam dan prima
vinden getuige,
   http://www.d66.nl/andersja/nieuws/20100410/respect_voor_aftreden_ageeth
maar ik kan het hier moeilijk mee eens zijn.

Telleman heeft D66 (weer eens) volkomen belachelijk gemaakt door als
een olifant (aardig in dit verband) door de porceleinkast te gaan.
Dat de PvdA hier niets van moet hebben pleit alleen maar voor de
sociaaldemocraten. Dat D66 wegloopt, dan weer terugkomt, dan opnieuw
wegloopt en vervolgens meent ten derde male politiek te kunnen aan-
schuiven tart elk voorstellingvermogen. Deze wanprestatie van D66
overtreft die van de PVV en Leefbaar Rotterdam bij elkaar. Een der-
gelijke Mercuriaal gedrag kost uiteraard Kamerzetels.

Ik zou maar rekening houden met minder dan 10 zetels bij de aanstaande
TK verkiezingen - ook al omdat D66 opnieuw (op het slechtst denkbare
moment) een ruk naar rechts maakt terwijl de winst van de afgelopen
periode in de peilingen goeddeels ten koste van de PvdA ging.

Waar blijft de strategie ?
En waarom kan het niet wat tactvoller ?