Demolisme (was: NSB-vergelijkingen)

Fri Apr 9 21:30:28 CEST 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens een uitgebreide analyse vandaag in het AD spoort het programma van
D66 zeer goed met dat van CDA en VVD, en staat hun plannen haaks op die van
PvdA. AD verwijst naar kopstukken in alle drie partijen, die braken bij de
gedachte met de PvdA een coalitie te vormen. De D66-er ziet zelfs niet hoe
met de PvdA tot overeenstemming kan worden gekomen.

Beetje laat, maar mijn verwachting gezien alle feiten, dat met GL en CU
erbij een coalitie van D66-CDA-VVD de enige zo niet meest mogelijke uitkomst
van de verkiezingen wordt, dringt langzaam door.

Gaat het toch nog ergens over, dan over strandballen die met elke golf
meedeinen, zoals Cohen, populist pur sang, die zelfs zijn eigen korps-chef
buitenspel zette, omdat hij zijn populistische idefix van de boel bij elkaar
houden belangrijker vond dan het feit dat de AIVD de moordenaar van Theo van
Gogh liet lopen en zijn gang liet gaan, in plaats van het grondige werk van
de politie te benitten.

Gek eigenlijk, dat het er ruim over ging, deze week, maar dat het niet
populaire vermoeden dat de AIVD ook deze politieke moordenaar niet zomaar
zijn gang liet gaan, zoals eerder een hun zeer nauw bekende Pim Fortuyn
mocht vermoorden, niet aan de orde kwam. Had Cohen als ingewijde, als
voormalig staatsecretaris en partij-intimus, hier niet meer te verbergen dan
het goede werk van zijn buiten spel gezette politiekorps?

Fritz van Rikxoort