We werken door tot we 67 zijn...

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Wed Sep 30 21:25:16 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vanavond is het SER overleg inzake de verhoging van de AOW leeftijd naar 67
jaar mislukt. We kunnen stellen dat het poldermodel ten grave is gedragen
ondanks verwoede reddingspogingen van ons prominent "snurkend" D66 lid
Alexander Rinnooy Kan. Het grote zwartepieten kan nu beginnen. Wie krijgt de
schuld? Wientjes of Jongerius? Zijn Woutertje B en Bakellende de lachende
derde ? Zo van : Hoera jongens , weer een bezuiniging binnengehaald zonder
dat we daar als kabinet over hebben moeten vechten!

Het volk is de treurende dupe, we kunnen nu tot ons 67e kromliggen. Is er
iemand die nog een beter voorstel heeft? In het licht van het feit dat
Nederland na de volgende verkiezingen onregeerbaar zal zijn (willen we met
Geert of vormen we een 4-partijen coalitie?) vraag ik mij in gemoede af hoe
we dit probleem oplossen. Of gaan we de regeringsvoornemens in 2012 weer
even hard terugdraaien omdat het dan economisch weer beter gaat? Ik denk het
niet (we kennen nog de geschiedenis van het kwartje van Kok).

Soms wordt ik heel erg moe van dit land.

Ernst Debets/

Zaanstad