Klimaatweek: KNMI belazerde de kluit - temperaturen waren lager

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Sep 27 10:55:58 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, ik heb even je url bekeken. Ook dat NSIDC spreekt toch van een
dramatische terugval in ijsoppervlak gedurende de laatste dertig jaar (sinds
de satellietwaarnemingen). Het is alleen zo dat binnen de marges van die
algemene teruggang het laatste jaar, vergeleken met 2005 en 2007, het
ijsoppervlak weer toeneemt. Er is dus een relatieve uitbreiding (door
winden). Maar of dat zal leiden tot structurele toename wordt niet gezegd.
En dat suggereer je wel, Marc. Maar het blijft interessant...
hv,u
----