Afghanistan al bijna net zo'n grote oorlog als Irak

Antid Oto aorta at HOME.NL
Tue Sep 22 11:39:21 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

ceesbink at xs4all.nl wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het verbaast me dat niemand er over valt dat een rapport van een generaal
> aan zijn baas (via een paar schijven) in de krant komt.
> Meestal gebeurt dit als iemand een eigen agenda heeft, terwijl hij weet
> dat zijn baas er waarschijnlijk anders over denkt.
>
> Maar ja, daarom zal Hillary (Buitenlandse Zaken, niet Defensie) daar ook
> wel op reageren, in plaats van die baas ;)

Obama gaat wel reageren. Gezien zijn AfPak ambities zal het wel op
escalatie uitdraaien.

Obama also stated Sunday that once he has reviewed recommendations on
troop levels in Afghanistan, “what I will say to the American public
is not going to be driven by the politics of the moment.” Given poll
after poll indicating that a growing majority of the American people
opposes the Afghan war and, by even wider margins, any escalation,
Obama’s remark appeared to echo the frequent assertions by George W.
Bush that he was not influenced by such popular sentiments.

http://www.wsws.org/articles/2009/sep2009/afgh-s22.shtml