Wat voor weer zou het zijn in Den Haag ?

Thu Sep 17 12:40:58 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM> heeft als goede verstaander aan
  een half woord genoeg,
> De bomen worden weer kaal op het voorhout

Dit was inderdaad het grapje dat ik maakte - zie,
http://lirama.net/song/51534

Ik probeerde hier impliciet mee te zeggen dat alles mij nogal tegen-
viel. Gisteren trapte ik trouwens met open ogen in de niet zo bedoelde
grap van Wilders aangaande hoofddoekjes-belasting. Ik vond het wel
leuk (het begin van het betoog van Wilders deed nogal denken aan dat
van Marcus Bakker in betere dagen van de CPN) totdat Pechtold en Kant
er feilloos doorheen prikten met dat Wilders zowaar serieus was - en
daarmee volkomen door de mand viel wat mij betrof.

Zowel coalitie-partijen als oppositie weten niet meer welke kant het
opmoet. De Algemene Beschouwingen zijn een vertoning van onmacht -
mogelijk veroorzaakt door liberalisatie/privatisering en globalisering.
De politiek gaat niet meer over dingen en we kunnen ons niet meer
afschermen tegen de ellende van buiten de grenzen. Men moet meedoen
aan van alles en nog wat - of men dat nou wil of niet. Er is geen vrije
keuze meer.

Wat zou er gebeurd zijn als Bos de banken niet zou hebben gesteund ?
Dan zouden de hoogste inkomens hun wellicht hun centen kwijt zijn in
plaats van zoals thans de laagste...?