KIJKTIP: The science of superstorms, Dinsdag 15 september 2009

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Sep 10 14:02:32 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens mij behoorlijk utopisch om dit soort rampen door ad-hoc ingrijpen
te voorkomen.

Reken maar eens uit hoeveel energie er gemoeid is in Atlantische Oceaan
door opwarming van water door zon (NASA heeft daar goede beelden voor).
Tot een diepte van 250/300 meter +15 graden Celsius.
Volstrekt zinloos om daar aan te gaan sleutelen.

Enige wat kan worden gedaan is voorwaarden in stand houden voor
continuiteit van warme golfstroom.
Dus b.v. ontbossing in Amazonegebied stoppen.

Ontsnappend methaangas in opwarmend Arctisch gebied is m.i. ernstigste
bedreiging.

Groet / Cees