PVV+PvdA (2)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Sep 7 10:49:47 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 7 september 2009 10:26 schreef Henk Vreekamp (vreekamp at knoware.nl)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Kortom, de kwestie is niet nieuw - en het kop in het zand steken nu lijkt mij verdacht.
> Mogelijk ontdekt iemand van de lijst nog dat recente onderzoek?

Is dit in de richting?

http://frontpage.fok.nl/nieuws.fok/90078
"
02-04-2008
Economisch

Immigranten hebben Groot-Brittannië niet bepaald weelde gebracht.  Dat
blijkt uit een rapport van een Britse commissie. Veelgehoorde
argumenten dat immigratie economische voorspoed heeft gebracht en dat
immigranten werk verrichten waarvoor geen Britten beschikbaar zijn,
kloppen van geen kant in de UK.

Het onafhankelijk rapport van een onderzoekscommissie van het
Hogerhuis stelt dat er geen economisch voordeel is gehaald door de
ruimhartige Britse migratiepolitiek van de laatste jaren. Laagbetaalde
autochtone Britten en al in het land verblijvende etnische minderheden
hebben juist last van de instroom van gelukszoekers.

De commissie stelt voor een maximum in te stellen aan het aantal
migranten dat jaarlijks in Groot-Brittannië mag gaan wonen. Premier
Gordon Brown is hier echter op tegen. Hij wijst erop dat het
toelatingsbeleid al is aangescherpt via een onlangs ingevoerd
puntensysteem. Dit systeem  komt er in het kort op neer dat de Britten
alleen die mensen toelaten die door specifieke kennis een bijdrage
leveren aan de samenleving.
"

Nu het Britse onderzoek zelf nog zien te vinden ...

Henk Elegeert