Coalitie kritisch over pensioenwet VVD en D66

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu Sep 3 12:07:51 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens Bert. Daarbij houd ik sowieso niet van belangenpolitiek,
of dat nu in het geheim of in het openbaar gebeurt; gezinspartij of
'partij voor de alleenstaanden', ik kots ervan. Iedereen moet zoveel
mogelijk zijn eigen keuzes kunnen maken. De overheid moet zo min
mogelijk willen sturen. Wel kansen bieden. En daar hoort mijns inziens
ook bij dat het financieel mogelijk moet zijn voor iedereen om
kinderen fatsoenlijk op te kunnen voeden. Dat kost zo'n 300 tot 500
Euro per maand per kind, kwam uit een rapport afgelopen week. En
iedere gezin weet ook dat je meer tijd moet investeren in je kinderen
dan in je werk, om die opvoeding fatsoenlijk te kunnen uitvoeren. Die
combinatie leidt tot veel stress om dat financieel en qua tijdindeling
te managen. Lijkt me dan ook niet terecht, om de geldstromen op
macro-niveau van gezinnen met kinderen naar gezinnen of alleenstaanden
zonder kinderen te gaan verleggen. Zeker niet in deze tijd van crisis.

Groeten,
Mark Giebels