Laserlicht koelt gas 70 graden

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Sep 2 22:16:31 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 2 september 2009 20:58 schreef Fritz van Rikxoort
(fritz at rikxoort.demon.nl) het volgende:
> ... heb ook geen idee.

O.a. het gegeven an sich, en inderdaad rood eerder geassocieerd wordt
met warmte.

Verder dat zo'n idee het haalt in een dagblad dat verder tamelijk bol
staat van de nonsens, en je een thema als dit daar niet direct zou
verwachten. Want wat heeft god in godsnaam met rood licht te maken, er
is immers slechts enkel licht, of duisternis?

> Misschien grappig dat wij blauw als koel ervaren, en rood als warm,
> en het kennelijk omgekeerd is qua energie in dat licht...

Verder: Planten op het land zijn groen, ze zetten alleen blauw en rood
licht om in biomassa.
En dat is opmerkelijk (zo bedacht ik me, tevens dus grappig) als in
rood licht juist daar zo weinig energie in zit. Dan kan de 'energie'
in licht dus ook heel ergens anders in zitten?!?!

Maar dat gaan we nu horen van onze expert (Oto) op dat gebied, want
daar valt niet mee of om te lachen. Dus we krijgen nu een lecture van
hem die er niet om liegt?! :) Met projecties en al ... Oh sorry, ik
bedoel projector ... waarmee hij zijn kennis aan ons kan proberen over
te dragen. :) Ik ben wel benieuwd ... Jij? :)

Henk Elegeert