Onbehagelijk gevoel

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Oct 29 10:15:36 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Volgens mij ben je er al doorheen gezakt.

Gaat dezelfde beoordeling gelden voor autochtonen die in huurwoningen
wonen en toch zo'n aardige vakantiewoning in Frankrijk (waar dan ook)
kopen?

Maximalisering van de persoonlijke mogelijkheden?
Met ingang van heden voorbehouden aan autochtonen.

Groet / Cees

DEN HAAG - Minister Eberhard van der Laan (WWI) ervaart 'soms een
onbehaaglijk gevoel' bij allochtonen die in Nederland een huis huren en
intussen sparen voor een eigen huis in Marokko of Turkije. Hij vindt dat
'knellen' wanneer ze in Nederland wonen in huizen en wijken die door
overheid en woningcorporaties voor veel geld en met veel werk worden
opgeknapt.

''Ik besef dat ik me op glad ijs begeef'', aldus de bewindsman
woensdagavond in de Kamer. ''Ik zie die mensen het liefste investeren in
de eigen woonomgeving'', bekende Van der Laan. ''We doen er alles aan om
die wijken uit hun achterstand te tillen.'' Daarbij plaatst hij
vraagtekens bij de integratie van de mensen die een huis willen in eigen
land. Maar 'Iedereen mag doen wat hij wil'. (ANP)