Ja hoor: De Relitest

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Oct 17 22:27:32 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mocht je toch nog ergens je twijfels hebben:

"
Vandaag lanceert Trouw in samenwerking met de Radboud Universiteit van
Nijmegen de 'Relitest <http://www.trouw.nl/religie-filosofie/relitest/>'.
Als je geen flauw idee hebt of je in God gelooft of dat je er zelfs aan
twijfelt of je eigenlijk wel een spirituele of anderzins boeiende
levensbeschouwing hebt, is dit je
kans<http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article2890764.ece/Relitest_van_Trouw_legt_achtergrond_bloot.html>!
Misschien ben je wel een atheïst zonder dat je het weet, of een aanhanger
van een of andere obscure godheid. Iemand die zichzelf helemaal niet kent,
moet maar gauw die test doen. Wie weet wie je bent, zonder dat je het weet!

"
http://www.trouw.nl/religie-filosofie/relitest/

Tsjonge jonge ...

http://www.trouw.nl/religie-filosofie/nieuws/article2890764.ece/Relitest_van_Trouw_legt_achtergrond_bloot.html
"
Relitest van Trouw legt achtergrond bloot

NIJMEGEN (ANP) - Heb ik religieuze wortels? Of ben ik toch echt atheïst? Om
erachter te komen of een veronderstelde levensbeschouwing wel bij iemands
opvattingen hoort, lanceert dagblad Trouw in samenwerking met de Radboud
Universiteit Nijmegen zaterdag de zogeheten Relitest.

 De test is een voorproefje op de Maand van de Spiritualiteit die het thema
'wortelschieten' heeft. Die begint op 31 oktober.

Na het beantwoorden van twaalf stellingen zoals 'hoe stel je God voor?' en
'is er leven na de dood?' wordt duidelijk welke opvattingen en drijfveren
iemand heeft en wat zijn levensbeschouwelijke achtergrond is. Volgens Trouw
kan die uitkomst verrassend zijn. Ook een aantal bekende Nederlanders gaan
de test invullen.

Het dagblad ontwikkelde de test samen met godsdienstwetenschappers van de
Radboud Universiteit Nijmegen.

"

... alsof je zelf niet weet dat je ooit opgevoed, wat zeg ik: afgericht bent
in een van hun madrasses?!!

Dat de Taliban zo'n slechte invloed op gr/christenen in eigen land ... :))
of is het :(

Bij de uitkomsten/resultaten van zo'n onderzoek (hoezo verrassend?) kun je
nu al je twijfels hebben.

De onderzoekers zelf spreken immers al van een god, en roepen zelf de vraag
op:  'is er leven na de dood?'.

Als je goed bent afgericht zal er ongetwijfelt iets van blijven hangen zijn,
*en dat zou er op kunnen duiden op ' of een veronderstelde levensbeschouwing
wel bij mijn opvattingen hoort?*".

Dit is (GVD) de (zoveelste) gr/christenhufter proof. Als er bij uitstek
iemand gaat over of een veronderstelde levensbeschouwing wel bij mijn
opvattingen hoort, ben *ik* dat !!

De Taliban is er niets bij, vergeleken, en zijn daarenboven vele malen
duidelijker in hun (goede) bedoelingen!

De Balkenende's "Fatsoen moet je doen" norm? Zelf niet nadenken over de
eigen fatsoensnorm? En, gaat ook hij niet precies uit van een dergelijk
eigen (flink bord voor z'n domme rotkop) vooroordeel?

Waarom onderzoekt men niet die vooroordelen? Die zijn nauwer verknocht aan
'onze' zogenaamde 'goed bedoelde' Afghanistanmissie dan (algemeen) wordt
gedacht !!

Nee, ik heb geen religeuze wortels. Die bestaan uberhaupt niet.

I'm not even an Atheist, want zelfs theisme is geen deugdelijk
uitgangspunt.

"Als je geen flauw idee hebt of je in God gelooft of dat je er zelfs aan
twijfelt of je eigenlijk wel een spirituele of anderzins boeiende
levensbeschouwing hebt", is echt een station te ver.  Die gaat velen malen
verder dan de voordeur.

Men toont geen enkel respect voor andere echt boeiende levensbeschouwingen,
en juist daar - en de daarbij horende misleiding - ben ik 'pissed of' over.

Henk Elegeert