D66 wil verlenging Afghanistan-missie

Bert Bakker bertbakker7 at GMAIL.COM
Wed Oct 7 12:11:41 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zie hieronder de stemverklaring die de fractie heeft afgelegd, ter
verklaring van de stem tegen de motie van PvdA en Christenunie.
Groeten, Bert.

Voorzitter,
De inzet van D66 bij het spoeddebat Afghanistan van vorige week was om het
besluitvormingsproces zuiver te houden.
En niet op de inhoud vooruit te lopen.
Onze kritische houding ten aanzien van de missie in Uruzgan mag bekend
worden verondersteld.
Wij stemden immers tweemaal tegen.
Maar de gebrekkige communicatie en inconsequente houding van het kabinet, is
volgens mijn fractie geen reden voor de Kamer om zelf wel een voorschot te
nemen op de inhoudelijke besluitvorming.
De motie van de PvdA en ChristenUnie stelt voor wel een voorschot te nemen
op die besluitvorming.
De mondelinge toelichting op de motie was nog verstrekkender.
Om die redenen zal de fractie van D66 tegen de moties-Voordewind/Van Dam,
Peeters en de Roon stemmen.

Op 7 oktober 2009 11:51 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at combidom.com