ICT-telecom post EC Kroes

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Wed Nov 25 21:01:45 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Er wordt nogal smalend gedaan over de nieuwe EC functie van Kroes, telecom en internet. Die zou minder zijn dan de huidige post Bewaking Mededinging. Mwah, als ik even het problemenlijstje rond internet bekijk, steekt er zeer veel brandbaars in de hoop: internet en privacy, censuur in grote landen, toegeven grote firma's aan censuur, prijsbewaking (prijsafspraken valt onder Mededinging), compatible maken van formats en software etc.

Met name de censuur - bij uitstek een knelpunt voor liberale lieden - lijkt me een groot project voor een doortastende dame. Dat kan nog spectaculair worden - als ze wil... Rond mededinging heeft destijds ook niemand gedacht aan de huidige prestaties.

Dus, we wachten af - geen praatjes vooraf dus.

Henk Vreekamp, Utrecht