Boekestijn spreekt

Fri Nov 20 11:54:26 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM>,
> Ik vind Boekestijn helemaal geen warhoofd. Wel een ijdeltuit...

  Okee, ik ging wat kort door de bocht.

  Ik bedoelde te zeggen dat diens zogenaamde analyses de plank
  altijd zo vreselijk mis slaan. Daarenboven presenteert hij ze
  op een dusdanige wijze (ijdeltuiterij ?) dat de analyse zelf
  niet erg duidelijk is.

  Als ik de media goed begrepen heb, heeft Pechtold, net als de
  SP-fractie, de uitnodiging niet geaccepteerd en Van der Ham
  wel. Zelf vind ik het wat raar dat een volksvertegenwoordiger
  wel zou mogen weten wat het staatshoofd van het een en ander
  vindt en de burger niet. Lijkt me beter dat men gewoon kan
  zeggen wat men wil - zo nu en dan een uitglijder is echt niet
  zo erg.

  Lijkt me daarenboven dat Rutte Boekestijn had moeten oproepen
  diens besluit te heroverwegen in plaats van zich te verschuilen
  achter de zinloosheid van een als-dan-vraag. Strict genomen
  is er weinig anders gebeurd dan dat iemand over een regel van
  pakweg 150 jaar geleden is gestruikeld. Eerder reden om vraag-
  tekens te plaatsen bij die regel dan bij de noodzaak van het
  struikelen.