Groene, Paarse en Gele periode van D66: Ja en neen: Oog om oog

Mon Nov 9 12:06:02 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ref: Alles over dit dossier staat op,
   http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

Ja en neen: Oog om oog
----------------------

In Amsterdam duiken zo nu en dan 'Ja D66'-posters op. Op zich wel
leuk, zo buiten verkiezingstijd om.
Deze is wel aardig (let op de 7-kleurige regenboog - we gaan zowaar
vooruit),
   http://farm3.static.flickr.com/2552/3789620160_e43d9d230a.jpg
Zie ook,

http://www.d66.nl/d66nl/nieuws/20091107/d66_is_de_partij_van_het_ja_denken?ctx=vghpm7u9vdea

Zelf vind ik dat 'ja'-denken net zo erg als het onderstelde 'neen'-
denken (gesteld dat zulks zou bestaan). Ik denk liever zelf - soms
'ja', soms 'neen' en meestal daar ergens tussen in of ik denk in het
geheel niet.

Probleem is evenwel dat er achter dit 'ja' iets schuil gaat. Keer dat,
   ja
maar eens om:
   aj
Dit is een homofoon van,
   eye (oog, dus)
Het oog van Mercurius als Grote Hond is,
   Sirius (het open Zonneoog)
en het Oog van Horus als Kleine Hond is,
   Gomeisa (het gesloten Maanoog)
Samen vormen ze de Zonsverduistering en Satan als vereniging van de
twee honden. Ragnarok revisited. Zo men wil: Mein Kampf.

Omkeren van 'ja' is derhalve geen 'neen' maar Vrijmetselarij.