NRA: The new face of the American right?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 21 12:45:58 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 21 mei 2009 10:04 heeft Cees Binkhorst <ceesbink at xs4all.nl> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees,

> kan 'hier' niets van bakken ;)

Dat komt nog ... ;)

Het ging over het wantrouwen van de Amerikanen, in zichzelf en de ander, Cees.
Een goed gericht radio programma - is eerder vertoond - en de wapens
komen uit de kast ... en men gaat op jacht ...

... en hoe zij zich vastklampen aan hun geschiedenis waarbij de angst
voor de Indianen hen kennelijk nog steeds parten speelt. Angst is waar
(een belnagrijk deel van ) hun grondrechten op (be)rusten, en die zij
blijvend wensen te verdedigen.

> Weet je zeker dat het goed gaat met je?

Uitstekend zelfs, Cees. :)
Ben heel blij dat ik -ondanks aandringen- voor enkele jaren geleden
geen huis heb gekocht:

http://www.nrc.nl/binnenland/article2248232.ece/Risico_op_schuld_honderdduizend_woningeigenaren
"
 Risico op schuld honderdduizend woningeigenaren
Door een onzer redacteuren

Den Haag, 20 mei. Ongeveer honderdduizend woningeigenaren lopen een
verhoogd risico om in financiële problemen te komen door de problemen
op de woningmarkt. Dat zei minister Van der Laan (Wonen en Wijken,
PvdA) vandaag in de Tweede Kamer tijdens een debat over de
crisismaatregelen voor de woningmarkt.

De woningeigenaren hebben kans op een restschuld als ze hun woning
gedwongen moeten verkopen tegen een lager bedrag dan hun hypotheek.

Het gaat bijvoorbeeld om huizenbezitters die werkloos raken of een
nieuw huis hebben gekocht maar hun oude woning niet kwijtraken. Zeker
als de huizenprijzen verder blijven dalen, kunnen meer mensen in de
problemen raken.

„De kans bestaat dat ze de rest van hun leven een restschuld met zich
meedragen”, aldus Van der Laan.

"

Zo herinner ik me een gesprekje met mijn toenmalige buurvrouw, en die
risico´s die toen al te verwachten waren. Ik hoop dat ze het redt,
overigens, maar ben er bang voor.

Wat nu maakt het (Balkenende´s) Rijnlandse- beter Angelsaksische model?

Henk Elegeert