Garmanbozia: Neo-liberaal gaat voor de Ene

Tue Mar 31 23:54:01 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL> over het feit dat het Euro-symbool het
 symbool voor Kwik (Mercurius) zij,
>Het kan natuurlijk ook, dat ze zich realiseren, dat de vier vrijheden de
>markt, de handel en daarmee de welvaart doet toenemen.

 Tjerk, je ziet het niet of je wil het niet zien.
 ...nog maar eens een voorbeeldje...

 Zojuist op TV de speelfilm Matrix. In die film wordt gesteld (zonder dat
 het wordt uitgesproken - men moet het dus zien),
    Neo is the One
 Eigenlijk gaat de hele film hierover. Is Neo the One or ain't he the One ?
 Nou, dat was'ie dus. 'Neo' is immers een anagram van 'One'.
                                      ^^^^^^^^^^^
 Waar het om gaat is dat men doorheeft dat de hele film over dit anagram
 doorzeurt. En uiteraard: de spreuk bij het Orakel 'Ken Uzelve' (gaat over
 Delphi en de Vrijmetselarij). Neo moet doorkrijgen dat hij the 'One' is.
 En in plaats van daar een scrabble-spel bij te pakken doet hij dat door
 alles en iedereen overhoop te schieten - zoals het de 'One' betaamt.

 Uiteraard gaat dit eigenlijk over het Liberalisme,
    Een Neo-liberaal gaat voor de Ene (the One - anagram: Neo)
 Ook dit is geen nieuws: een Liberaal loopt immers achter Mercurius aan en
 Mercurius is de Ene. Vraag is of de meeste Liberalen zich realiseren dat
 ze met deze onzin gehersenspoeld zijn maar da's een andere zaak.

 Volgens mij bestaat het Liberalisme in het geheel niet. Een Liberaal is
 iemand die *denkt* dat hij Liberaal is. En een Liberaal is iemand die
 allerlei flauwekul over 'vrijheid' in z'n kop heeft zonder te beseffen dat
 die vrijheid louter gaat over z'n eigen sterfelijkheid. Iemand die in een
 droomwereld leeft en maar niet wakker wil worden. Geldt voor alle andere
 ideologieen ook, trouwens.

 Laten we het voortaan maar houden op een One-Liberaal.
 ...One for the money, two for the show...
                 ^^^

 Marc Fluks, Amsterdam