Gedachtengang van Republikeinen over autoindustrie

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Mar 31 12:51:06 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/3/31  <ceesbink at xs4all.nl>:
> [...]
> de Amerikaanse automakers.
> In de rest van de wereld hebben wel wijzigingen plaatsgevonden.
> Ze verliezen de laatste 30 jaar gemiddeld 0,7% marktaandeel per jaar en
> zijn nu (op Ford na) te zwak geworden om de crisis door te komen.
>
> Toch blijven de Republikeinen er op harpen dat de regering niet mag
> ingrijpen, maar 'de markt' zijn werk moet laten doen.
>
> Hopelijk voor de werknemers (en de industrie in USA) komt er door Obama
> een redelijke oplossing (Pensioenverplichting GM $45miljard, marktwaarde
> GM $2miljard, 243000 direkte werknemers)

Eens Cees. Opmerkelijk ook hoe de beurs (verkeerd) reageerd op die
ontwikkelingen. Die zien blijkbaar meer in een faillisement van die
bedrijven. Dat rijmt m.i. dan weer niet op het meer waard worden van
de bedrijven. De ´bonussencultuur´ is kennelijk ook daar diep
doorgedrongen, en daarmee ook het gebrek aan gezond verstand?!

Henk Elegeert