De Hond: Wilders op 32 zetels

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Mar 29 18:32:30 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 29 maart 2009 16:26 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Jullie moeten eens kijken op,
>   http://panel.noties.nl/peil.nl/direct/?2609
>   http://panel.noties.nl/peil.nl/direct/?2610
> Wilders staat bij De Hond op 32 zetels.
>
> Hij had groot gelijk om weg te lopen.

Jawel, maar niet om de reden: "Het weglopen uit het debat over de
regeringsaanpak van de crisis heeft de PVV 3 zetels opgeleverd.", niet
de regeringsaanpak dus, maar om de opmerkingen van de nieuwe ´Melkert´
(PvdA) in casu Van Geel (CDA).

>  Eigenlijk had de volledige oppositie
> zijn voorbeeld moeten volgen. Of nog liever: Wilders voor moeten zijn.

Eens ...

We moeten ook nog maar zien op wie: "eat your heart out" uiteindelijk
van toepassing zal blijken te zijn. In elk geval heeft hij 3 zetels
´binnen´, en het valt beslist niet uit te sluiten dat wat door de
opppositie binnengehaald is, niet juist het gevolg is van het
opstappen door Wilders.

Als de gehele oppositie was opgestapt (de oppositie was zich daarop
aan het voor bereiden, dacht ik, al is daar wel lef voor nodig), had
er nu geen akkoord gelegen, en had de TK (de oppositie) haar aandeel
vol binnen kunnen gaan halen, of dit (wij - zij)kabinet naar huis
kunnen sturen.

Dat geleuter over ´democratie´ waar daar (zichtbaar) al allang geen
sprake meer van is, urgh ... Dat kan toch ook niet gerust stemmen,
wel? Wat als de ´zij´ (= oppostie) massaal waren opgestapt, dan ... ??

Het was een stap (met lef) voorbij het maar alsmaar blijven
*doorleuteren* geweest, dat is waar. ;) Die kans hebben ´zij´ (hoewel
de - gezamenlijke - aanzet er was) aan hun neus voorbij laten gaan.

Wat dat betreft hebben ze Wilders een uitstekende kans geboden ... en
die heeft er *heel* dankbaar gebruik van gemaakt. En, hij hoeft zich
niet te verdedigen straks als alles een en al geblunder zal blijken !!

Want, is de crisis nu al geheel in beeld? Of heeft onze crisismanager
(Minister Predikant J.P. Balkenende) opnieuw niet de inhoud van de aan
hem uitgebrachte adviezen/rapporten gechecked? En, hoe weten we dat?
Is dat uberhaupt aan de orde geweest in die zgn. ´democratische´
debatten?

Dus, Nederland is er weer helemaal boven op? De Banken verstrekken nu
weer als vanouds, kredieten? Bedrijven kunnen nu weer vol draaien, en
hoeven niet *hun* verlies te pakken en failliet meer te gaan, of hun
werknemers met bonus en al weg te sturen?!!

Henk Elegeert