Iraqgate: Balkenende lanceert nieuwe leugens - AIVD zou gefaald hebben

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Mar 29 13:00:40 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc-A zo gaan die dingen. ook in de VS en het VK hebben de diensten en
lageren in rang de blame toegeschoven gekregen. Blair zit al hoog en
droog te paard als hotshot over het Midden Oosten ("special envoy" heet
hij nu, geloof ik). De bobo's en wèrkelijk verantwoordelijken doen alsof
hun neus bloedt, schuiven de verantwoordelijkheid dan af naar hun
ondergeschikten of exterermen ("zij hebben het gedaan, ik ben
onschuldig") of spelen de vermoorde onschuld.
Het mooiste spektakel vind ik nog steeds onze eigen Pechtold spelen. Die
heeft de aanval als verdediging ingezet.Hij heeft jarenlang min of meer
stilzwijgend en jaknikkend zitten meeregeren in een regering die zich
schuldig maakte aan mededaderschap aan oorlogsmisdrijven en schending
van het internationale recht, maar, om dat te verhullen, en een
rookgordijn te bouwen, brult hij nu om het hardtst hoe ongelooflijk
slecht die oorlog was (wat ook zo is, dat terzijde) en hoe
afkeurenswaardig Balkenende handelde (wat ook zo is, maar ga dan niet
met zo'n prick in een kabinet zitten).
De man zat jaren naast Balkenende in de treveszaal koffie te drinken,
goddomme!
Het is Zum Kotzen, maar je doet er niets tegen. Zo is Nederland. Zo is
D66. Zo is partijpolitiek.