Nuon verlaagt energierekening met 25 procent

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Mar 26 20:38:06 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [...]
> volgende geschreven:

> (Salvatore Adamo -) Vous permettez monsieur ([1964]), mare, hoeveel
> betalen de Italianen nu dan voor onze aardgas? Moest die prijs
> destijds niet (aan de olie) worden gekoppeld om aldus een hogere prijs
> elders te kunnen bedingen, dus aan het buitenland voor ´onze´ aardgas?
>
> Eén Europese markt, idd waar de Belgen er geen last hebben van zgn.
> olieprijzen is ook minstens even opmerkelijk, als merkwaardig, toch?
>
> Was die EU-markt nu maar een werkelijk open markt, dan zocht ik mij

Moeten we maar eens aan Neelie voorleggen, of we een lijntje kunnen
trekken naar Brasschaat?

> [...]
>
> Schommelingen die niet te verklaren zijn als gevolg van ontwikkelingen
> in de markt, dus moeten ze anderzsinds tot stand gekomen zijn. De
> vraag is, hoe?

> Leveren wij nog aan het buiteland, en zo ja tegen welke (gestegen)
> prijzen?

> Afschuwelijk om weer een schaarse grondstof in te willen zetten. Je
> zou haast denken dat er opzet in het spel is.
>
> We hebben een zee voor onze kust liggen die middels eb en vloed
> waarschijnlijk zoveel stroom levert dat het onnozele luchtje scheppen
> met molentjes er bij in het niet valt ...

De laatste energie-ontwikkelingen zijn dat bij het mengen van zoet
rivierwater met zout zeewater ook energie vrij komt.
Die kan worden geoogst ;)

Ik ben al een schuur aan het bouwen voor de opslag van zout ;)
De Belgen hebben dat kennelijk al langer door, die bestellen ook veel mazout.

Groet / Cees