Nuon verlaagt energierekening met 25 procent

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Mar 26 14:28:08 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 26 maart 2009 09:50 heeft  <ceesbink at xs4all.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> En daar zijn ze maanden te laat mee!

Eens. Aan de stijgende olieprijzen lag dus geen ´te verwachten
economische groei´ ten grondslag, maar gevreest moet worden: een
graaien.

Bij het doorsturen van de ´rekeningen´ daarvan staan politici met
oogkleppen op te kijken.

Zo staat zelfs een Bos die miljarden aan steun verleent - die wij nu
op moeten gaan brengen - toe, dat banken zich gezekerd weten en geen
enkel risico meer nemen -ook weer op onze kosten - en geen kredieten,
of in onvoldoende mate, verstrekken.

> In Belgie is dit al eind vorig jaar gebeurd, nadat de overheid en publiek
> misbaar maakten.

Daar hebben ze nog een functionerend parlement?!!

> Dat zal vanuit de overheid _hier_ niet zo snel gebeuren. Die is immers
> eigenaar, en heeft andere belangen.

Reden waarom Van Geel de oppositie te kennen geeft dat er te vrezen
valt dat er niets te halen is. De mensen zijn natuurlijk niet dom, om
ook maar eens gebruik te maken van diens dooddoener.

De hele oppositie had Wilders kunnen volgen.

Over de werkelijke problemen wordt idd niet gesproken, nl. hoe een
eind te maken aan het kennelijke disfunctioneren van de markt. En het
voortdurend voor zich uitschuiven van wie de ´rekening´ gaat betalen.

Het falen van de politiek zelf zie of hoor ik niets van ... de
grootste/belangrijkste aandeelhouders bij de energie maatschappijen
zullen wel een ?eigen belang? hebben.

Henk Elegeert