D66-discussielijst half-openbaar

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sat Mar 21 08:58:31 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hi Marc,

Kennelijk heb je een probleem opgelost waar we geen van allen weet van
hadden ;)

Je oplossing heeft echter ook minder prettige kanten:
- het is nu mogelijk volstrekt anoniem te posten. Via een openbare website
kun je nu middels jouw website berichten naar de D66-lijst sturen. In jouw
logfiles zul je dan alleen kunnen zien vanaf welke openbare website dit is
geweest, maar niet welke persoon (c.q. prive internet account) dit
betreft.
In de logfiles van Surfnet staat alleen jouw website.
- kennelijk vond je het nodig deze mogelijkheid te cre-eren, terwijl het
reeds mogelijk was voor iedereen om te sub-scriben, immers binnen de
surfnet-lijsten is de D66-lijst NIET besloten en volstaat het een
'SUBSCRIBE D66' mail te sturen.
- het zal een kwestie van (korte?) tijd zijn voor het adres op jouw
website in een spam-bestand terecht komt en de D66-lijst overspoeld gaat
worden met spam.

Al met al, naar mijn smaak, een onbezonnen onnodige aktie.

Groet / Cees