Groene, Paarse en Gele periode van D66: Piramide op website D66 (2)

Fri Mar 20 13:14:19 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.EU>,
>Zit je de hele dag achter je PC om dit soort dingen op te zoeken?
>Om overal iets achter te zoeken?

 Neen hoor. Ik kom het gewoon tegen.
 Ik zoek geen dingen achter iets, anderen creeeren raadsels die iets voor
 ons verborgen houden. Het enige wat men hoeft te doen is die raadsels te
 zien en op te lossen.

 Ik ben die raadsels gaan zien en mezelf de relevante vragen gaan stellen.
 Dan komen de antwoorden - hoe gek die ook zijn - vanzelf wel. Binnenkort
 kom ik met het 'waarom' van dit alles (dat is het meest afschuwelijke
 antwoord dat er bestaat). Wie het antwoord begrijpt, ziet voortaan de
 wereld zoals ze is.

>Vind je dan misschien ook dat we gehypnotiseerd worden?

 Dit is veel erger (gesteld dat hypnose zou bestaan, hetgeen ik betwijfel).
 Het is de ultieme nachtmerrie (eindelijk begrijp ik de 'American dream').
 'Loge' ('lodge') betekent trouwens 'droom' of 'slaapplaats'. Als er iemand
 is die wordt opgelicht door de Vrijmetselarij dan is het de Vrijmetselaar
 wel.

 De bedoeling is dat ons denken zwaar wordt aangetast. Enfin, dat is ook de
 reden waarom ik ging kijken wat hier aan de hand is. Zelf ben ik er kenne-
 lijk immuun voor. Ik zag het niet maar werd er ook niet door beinvloed. Ik
 verkeer in soortgelijke positie als 'Winston Smith' in Orwells '1984' -
 voordat hij door Vrijmetselaars werd gepakt en in een piramide werd herop-
 gevoed, uiteraad.

 Kort samengevat gaat het er om dat men de schijnbare werkelijkheid moet
 ontdoen van het occulte teneinde de echte werkelijkheid te zien. Ik begon
 echter met het laatste en zag, waarnemende hoe anderen door een schijnbare
 werkelijkheid in beslag worden genomen en misleid, het occulte. Zelf hebben
 ze niet in de gaten dat er iets loos is met hun waarneming en met wat ze
 denken - ze zijn van kinds af aan volkomen gehersenspoeld. Het komt niet
 bij ze op dat de werkelijkheid volkomen haaks staat op hetgene dat in hun
 kop zit.
 Ik heb maar twee boekjes gebruikt hoor. Een over de symboliek en Goden van
 het Oude Egypte (een archeologisch boek) en 'Metamorfose' van Ovidius. De
 rest staat op WikiPedia (als men het maar weet te zien).

 Jij, Glenn, moet overigens met jouw Boeddhisme oppassen voor dit scenario
 - er bestaat namelijk zoiets als het 'Greco-Boeddhisme',
    http://en.wikipedia.org/wiki/Greco-Buddhism
 Jouw Boeddha is daarin Mercurius, de dag van Boeddha is daarin woensdag en
 meer van dat soort flauwekul. Lees Blavatsky met haar 'Theosofie', Besant
 met haar 'Witte Loge', Baily met haar 'Lucis Trust', en Nietzsche met z'n
 'God is dood'. Hier waren de Nazi's mee bezig (Hitler lustte er met zijn
 leermeester Eckart - die hij in de laatste zin van 'Mein Kampf' daarvoor
 bedankte - wel pap van), hier zit menig Westerling op z'n Tibettaans te yin-
 yangen. Dit gedachtengoed is *levensgevaarlijk* - alleen de skepticus is
 er tegen bestand. Een ander gaat op de meest vreselijke wijze voor de bijl.

 Twijfel is het machtigste wapen dat er bestaat.
 Wie twijfelt aan wat hij denkt, kan niet worden misleid.