Garmanbozia: 'Joint Strike Fighter' staat voor 'Tekeer gaan als Satan'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Mar 16 22:27:51 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Mon, 16 Mar 2009 19:13:25 +0100, Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at COMBIDOM.COM> wrote:

>Hein, je bent slimmer dan je denkt...

Denk je dat ik slimmer ben dan ik denk? ? Of denk ik dat ik slimmer ben dan
ik denk dat jij denkt dat ik slimmer ben? Ik denk het niet, ik denk namelijk
dat ik slimmer denk te zijn dan dat ik denk dat ik slim ben dan ik denk.

>Waar staat die 'joint' voor in de terminologie van Geel ?
>
>Een joint is een plaats waar twee zaken samenkomen (bijv. een gewricht).

Sorry, maar hiermee kan ik het niet eens zijn. Een goede joint is een dikke,
ietwat slordig gerolde sigaret met de hand gedraaid in een groter dan
normaal rizlapapiertje, soms met de opdruk van een Amerikaanse dollar, dat
papiertje dan, en in dat ietwat forsere  slordig gedraaide sjekje dat met de
natte tong is dichtgelikt zit een mengsel van halfzware van Nelle of DRUM,
gemengd met een fikse hoeveelheid door een lucifer verhitte en daardoor
korrelig geworden (citral of hunza dope, Noord Pakistan, de beste gebieden:
vruchtbare groene dalen in de bruine droge Himalyaketens, tegen de Chinese
grens aan). Dat sjekje (shagje), of *joint*, wordt aan één uiteinde met duim
en wijsvinger dichtgedraaid en aan de andere kant aangestoken met een
lucifer of aansteker, waarna de consument een stevige haal aan het apparaat
geeft, zodat hij een forse hoeveelheid nicotine-met-hashisch rook de longen
inzuigt. Daarna proest de consument enigzins verdrukt, begint vervolgens te
hoesten, stoot de rook kuchend weer uit terwijl hij met de joint in zijn
hand een namaste teken maakt op zijn voorhoofd en BOM SHANKAR tegen zijn
tandeloze langharfge furry-freak-brothers zegt.  Dit alles onder het motto:
"dope can get you better through times without money dan money can get you
through times without dope".
Je ziet, de seventies zijn niet ongemerkt aan me voorbij gegaan, ik weet
écht wel wat een goede joint is, tot op de dag vandaag.

Bom Shankar.