Laat de rijken de crisis betalen!

Fri Mar 6 17:58:35 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

N.a.v. de bijdrage van Antid Oto <aorta at HOME.NL>...

De Volkskrant van vanmorgen kopt met dat de ING duizenden bonussen uitkeert.
Vandaag daalde ING opnieuw met een kleine 8 procent,
   http://www.iex.nl/stocks/stocks_detail.asp?iID=11773
De AEX daalde vandaag een ietsepietse maar bereikte daarmee weer wel een
minimum.

Het gaat mij niet zozeer om dat de rijken moeten betalen. Het is vreemd
dat degenen die hun geld vergokken menen dat ze hun verlies van de staat
terug behoren te krijgen en dat dus degenen die niet gokken *en* degenen
die domweg geen geld hebben voor de rekening mogen opdraaien. Kennelijk
vinden politici heel gewoon dat de onderkant moet meebetalen teneinde de
inkomensverschillen in stand te houden. Maar die pikt dat uiteindelijk
niet.

Jij denkt kennelijk dat er een linkse revolutie komt - ik zou eerder denken
aan een rechtse. Iets dat lijkt op het fascisme.

Enfin, we zullen zien. Niets kan de klap meer tegenhouden. We horen momen-
teel de raarste geruchten uit Den Haag. Vraag is weer wel hoe groot die
klap zal zijn. Hoe hard hij aankomt en hoelang hij aanhoudt.

Ik zit zelf bij de ING maar wellicht moet ik uitwijken naar de Rabo bank ?