Jonge Democraten Zwolle opgericht

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 18 09:03:37 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 18 juni 2009 06:41 schreef Daniel van Kesteren <daniel at dlknet.nl> het
volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> [..]
>
>  Voor meer info: www.jongedemocraten.nl

> Maar je mag toch je hele leven lid blijven van D66? :-)

:) Leuk, maar daar zit het probleem niet.

> Maar het is grappig dat je met die vraag komt, in de jaren 70 was de partij
> van mening dat de jongeren zich binnen de partij zouden moeten kunnen
> ontplooien. Daarom heeft het tot 1984 geduurd voordat die zelfstandige
> jongerenvereniging er kwam.

Zo´n historische vergissing kan men dan toch ook weer ongedaan maken? Waarom
ook zou je de terechte mening van de jaren ´70  verlaten. En vooral, op
grond waarvan?

Die 1984 generatie, zo blijkt ook uit jouw antwoord, komt niet met een
gedegen onderbouwing, behalve dan dat; ´daarom´.

Een *democratische* partij als D66 dient er m.i. nu juist voor te zorgen dat
er geen kunstmatige grenzen tussen mensen worden opgetrokken.

Kortom: en, wat zijn de gevolgen van die historische misstap, denk je?
M.a.w. wat werd beoogd, en zijn die doelen ook daadwerkelijk be-/gehaald?
Welke zijn de onbedoelde effecten, en hoe werken die door ... ? Ik mag toch
aannemen dat zo´n keuze ook gedegen een doel dient? En, blijkt dat?

Of schiet zo´n ongeleid projectiel - een goede reden kan ik er nog steeds
maar niet voor vinden, in tegendeel - door, nu dan weer in de vorm van
(weer) een aparte Jonge Democraten Zwolle? Welke (interne) -verheven-
gedachte gaat hier nu precies achter schuil?

Henk Elegeert