Raad van State: school mag homoleraar wegsturen

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 10 08:48:39 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

Ik zie niet in waarom er in dit land de vrijheid zou moeten bestaan om
te kunnen gristenhufteren. Scholen/onderwijs dient er niet toe om
kinderen in afzondering van de wereld te kunnen worden afgericht. Het
betreft hier namelijk een groepsgebeuren waarin de vrijheid van
kinderen om de wereld om hen heen met eigen ogen waar te nemen onder
druk staat van lieden die zeggen te geloven. Geen spoor van bewijs
echter voor het bestaan van die god. Niet erg, als je als volwassene
welbewust kiest voor een dergelijke waanzin, maar kinderen hebben
hierin dan geen keuze. Worden geconfronteerd met opvattingen waarover
zij zich geen gedachten meer kunnen vormen, met het uiteindelijk
resultaat dat een gezamelijke neurose zich in hen nesteld, hetgeen
ertoe leidt dat zij die homo gevoelens hebben - niet mijn woorden -
(kan/mag je dan jezelf wel homo noemen?) zelfs tot geheelonthouding
overgaan.

Welke (of wiens) vrijheid hebben we het dan nog?

En eens, daar aan meebetalen, bepaald geen behoefte aan.

Henk Elegeert

Op 9 juni 2009 17:28 schreef Fritz van Rikxoort
(fritz at rikxoort.demon.nl) het volgende: