HAFMO (was iets off topics over Re: Air France Flight 447)

Mon Jun 8 23:10:44 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ach, ik kwam dat boek voor 0,50 euro tegen tijdens Koninginnedag
en omdat ik wel een beetje een zwak voor HAFMO heb nam ik het
mee.

Zoals Tjerk al aangeeft is er door het lijdend voorwerp niet aan
meegewerkt. Het resultaat is een soort knipselmap geworden,
geen biografie, maar het leest lekker weg :-) en over de periode
rond de oprichting van D66 heb ik weer wat bijgeleerd.
(Bestaat er eigenlijk een serieuze biografie over HAFMO?)

Ik begrijp nu trouwens dat de volstrekte wereldvreemdheid van
Hein - wel aan politiek willen doen, maar vervolgens klagen dat
anderen daarbij hun ellenbogen gebruiken; kortom een bizar
soort naïviteit die hem ongeschikt voor politiek maakt - eigenlijk
past in een D66-traditie.

Dick Houwaart schreef namelijk in het Politiek jaarboek '69/70
(geciteerd in het boek van Rogmans):

"Als D66 haar zin niet krijgt (...) krijgen andere partijen het
odium van konkelaars opgedrukt. Nee, D66 doet daar niet aan
mee. Waar D66 dan wel aan mee doet is niet helemaal duidelijk."

Maar goed, dat was in 1970.
Sommige mensen zijn daar blijkbaar wat in blijven hangen.

Erik vdMb

(Mag ik je al feliciteren Tjerk? Of brengt dat ongeluk?)