Ik ga op reis en ik ...

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Sat Jun 6 13:40:46 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Woensdag het laatste examen en vrijdagavond een weekje weg naar Albufeira.
Dat begint dan om half zes (minimaal twee uur voor vertrek), inchecken en
een beetje rondlopen.
Na een tijdje komt de mededeling dat het toestel vertraging heeft, weer
later wordt duidelijk dat er helemaal geen toestel is.
Daarna wordt duidelijk dat dit her en der ook het geval is, en komt de
mededeling dat er hagelschade is.
Hagel? Heeft het dan geonweerd? Zal wel een smoes zijn.

Maar na vliegtuig acht wordt de situatie penibel, slechts enkele
toestellen vertrekken, veel vluchten worden geannuleerd.
Die van ons staat nog steeds 'on hold' en we krijgen allemaal een bon van
€15 om een hapje te eten.
Na het eten horen we dat er een toestel uit Italië komt voor onze vlucht,
maar we weten nog niet wanneer.
Uiteindelijk komt om kwart voor tien de mededeling op de borden dat het
vertrek om 04:05 plaats gaat vinden.

Er is geen gelegenheid te slapen en bonnen worden ook niet meer uitgedeeld.

Om 04:26 maakt de 04:05 plaats voor 05:35 en wordt het spannend of we
langer dan 12 uur vastgehouden zullen worden.

En dan komt de mededeling (via de borden) boarding om 05:10, DUS OP NAAR
DE GATE.
Uiteindelijk vertrekken we om 06:42, ruim 13 uur nadat we op Schiphol
begonnen, maar we vliegen!
Relaas van Steven (zoon van Cees)
Om 22:00 komt er een mededeling op de website van Transavia dat bij
regulier onderhoud hagelschade aan één toestel was ontdekt en dat daarom
een preventieve inspectie van alle toestellen die in de nacht van 25 en 26
mei op Schiphol stonden. Veiligheid boven alles.
Maar dan wél 10 dagen later?
Bij naspeuringen wie achter Transavia zit (blijken KLM & Air France te
zijn) stuiten we ook op de mededeling dat Transavia al 31 jaar winst maakt
en dat dit laatstelijk ongeveer één hele Bic Mac per passagier beloopt
(waar kun je een Big Mac voor €2,02 krijgen?)

Deze naspeuringen, omdat recentelijk in UK eerst 100.000 passagiers in de
kou stonden (Freedom Direct) en de afgelopen week nog eens 1000 gestrande
passagiers maar moesten zien hoe en wanneer ze thuis kwamen (Scot Travel
Holidays).
Als je ziet dat opeens vliegtuigen van één maatschappij wegens een
hagelbui uitvallen, krijg je vreemde visioenen ;)

Overigens pikte het Wakkere Blad van Nederland dit (nog net) gisteren om
23:58 op hun website op.
---------------------
A guy gets onto a plane and finds himself seated next to cute blonde.

He immediately turns to her and makes his move. "You know," he says,"I've
heard that flights will go quicker if you strike up a conversation with
your fellow passenger. So let's talk."

The blonde, who had just opened her book, closes it slowly and says to the
guy, "What would you like to discuss?"

"Oh, I don't know," says the guy. "How about nuclear power?"

"OK," says the blonde. "That could be an interesting topic. But let me ask
you a question first.
A horse, a cow, and a deer all eat the same stuff--grass. Yet the deer
excretes little pellets, the cow turns out a flat patty, and the horse
produces muffins of dried poop. Why do you suppose that is?"

The guy is dumbfounded. Finally he replies, "I haven't the slightest idea."

So tell me," says the blonde, "How is it that you feel qualified to
discuss nuclear power when you don't know shit?"
---------------------
Als ik in die stoel had gezeten, zou ik in de eerste plaats niet zo'n
openingszin gebruiken (vraag me nou niet welke wel, want dan moet ik
nadenken ;), maar denk dat ik iets gezegd zou hebben als:
Het hert heeft een vol gewei en kan daardoor niet goed bij het gras komen
en eet alleen de malse topjes, dus kleine stukjes die dan ook kleine
balletjes vormen.
De koe loopt speels achter het hert aan en eet de harde stukken en kan
niet vermijden de kleine balletjes naar binnen te krijgen. Dat gaat goed
gisten en wordt een slappe boel.
Het paard loopt willekeurig rond en eet nu eens lange sprieten, en als hij
het pad van de koe en het hert kruist, hapt ie alleen maar lucht, met als
gevolg dat de lange sprieten vermengt worden met een heleboel lucht. De
uitwerpselen zijn daarom heel luchtig.

Groet / Cees

PS. Ga me nou niet vertellen dat je nog nooit een paard, een koe en een
hert in één wei hebt zien lopen, dan moet je bij die blonde naast je zijn!