Ontstemd Europa

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jun 3 18:47:36 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 2 juni 2009 10:27 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,

>  D66 foldert momenteel in het kader van de Euroverkiezingen met een plaat
>  waarop Sophie in 't Veldt volledig in het *Geel* gestoken op staat.

Ze lijken er zelfs toe aangetrokken:

http://www.flickr.com/photos/democraten66/3588268427/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3575733551/

http://www.flickr.com/photos/democraten66/3574576936/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3569878447/

http://www.flickr.com/photos/democraten66/3550381609/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3550350221/

http://www.flickr.com/photos/democraten66/3544603789/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3535240173/

http://www.flickr.com/photos/democraten66/3535340967/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3536156780/

http://www.flickr.com/photos/democraten66/3589073462/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3588266037/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3589072888/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3588265211/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3588265059/

Afschuwelijk lelijk:
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3572335777/

... om niet te zeggen stuitend !! Bah ....

verder met geel:
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3567076384/
http://www.flickr.com/photos/democraten66/3535341729/

... en dan heb ik de (gele)kaas (met vlaggetjes) nog buiten
beschouwing gelaten.. :)

Nog wat verdere onzin over europa:
http://player.omroep.nl/?aflid=9594085

Het ene argument dient de ene keer ter verdediging, de andere keer mag
hetzelfde echter wel weer als het maar *voor*  Europa is.

> Da's een tikkeltje erger dan in God te geloven,

Absoluut. Noch god, noch Europa bestaat ... en iedereen (b)lijkt er
een eigen idee over op na te houden. Van eensgezindheid is geen
sprake, en van samenwerking DUS al evenmin. Men zoekt eerder naar een
eigen valkuil en manieren waarop er geen andere keus mogelijk zou
zijn.

Zelfs de crisis heeft er een fijn heenkomen ... alsof die rekening
uiteindelijk niet betaald hoeft te gaan worden. Vooruit schuiven naar
de toekomst, want die is altijd beter, zolang we daar maar in willen
blijven geloven.

> da's heimelijk Mercurius opdringen.

Wir haben es nicht gewusst!; terwijl we er gewoon bij stonden en er naar keken ?
"Tränen sind dann nicht genug" ... valt te vrezen.

Een D66 dat slechts één tegenstem dulde in Nijmegen. Het is
exemplarisch voor de kop in het zand, en met de rug naar de
maatschappij. Niet om weten gaan met de inhoudelijke kritiek ...

>  Wat de andere partijen, GL uitgezonderd, betreft is het raar dat men de
>  kiezers middels Euro-skepsis poogt te paaien op de komen voor deze ver-
>  schrikkelijke 'verkiezingen'. Men ziet na het verraad van het Euro-refe-
>  rendum kennelijk geen andere uitweg meer dan dit soort oplichting - want
>  uiteraard zijn ze gewoon *voor* de Euro-ellende.

Het zou toch juist de politiek moeten zijn die de transparantie zou
moeten bieden die de burger/kiezer in staat zouden moeten stellen een
werkelijke keuze te kunnen maken? Maar je mag slecht *voor* Europa
zijn. Elke redelijk alternatief - kan het D66-achtiger - onbreekt hier
volledig, uitgerekent bij D66 !!  Dan moet er toch ook iets
structureel mis zijn met die club?

>  Elke 5 jaar beweert men overigens weer dat het 'democratischer moet' in
>  Europa, minder regeltjes en blabla.

We worden belazerd waar we bijstaan !!

> Daar kijken mensen nu echt wel door
>  heen, hoor. Die zien dat er niet alleen niets verandert maar ook dat het
>  almaar erger wordt met Europa. Die leugens klinken niet voor niets. Het
>  enige wat de burger nog kan doen is wegblijven van dit stem-ritueel; wie
>  stemt, corrumpeert.

Ik twijfel nog. Is het niet beter een partij te steunen die een eind
wil aan deze (lemmingen) onzin?

Henk Elegeert