Voorstel kandidaatsraadslid D66:Zaankant als nieuwe naam van Zaanstad

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Thu Jul 2 13:20:23 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees,

 Wat mij in het verkeerde keelgat schiet is het feit dat een import
Zaankanter met dit idee komt (ik ben zelf geboren en getogen Zaankanter).
Dit gaat de komende bijeenkomst van de afdeling Zaanstad wel uitgepraat
worden, maar ik ben bang dat deze proefballon bij veel echte Koogers,
Zaandijkers, Krommeniers, Assendelvers en Westzaners een foute indruk van
D66 geeft en ons in die dorpen (wij hebben veel aanhang in Krommenie en
Westzaan) stemmen gaat kosten.
Daarnaast vind ik dat deze uitspraak door het tijdstip een hoog
"komkommertijd"gehalte heeft.

Ik weet niet hoe het in andere afdelingen zit, maar als je als
kandidaat-raadslid geen oorspronkelijke inwoner ("geboren en getogen") van
betreffende gemeente bent dan moet je twee keer voorzichter zijn met dit
soort uitspraken waarvan je kunt verwachten dat ze oude wonden openrijten.

(Ik heb zelf nog wel wat proefballonnen, maar die zijn voor na de
komkommertijd.)

Ernst Debets/
Zaandijk