D66 wees Irak-oorlog en JPB's legitimatie gelijk al af.

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Jan 31 18:49:53 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. schreef:
> Wijs me in het Hoofdlijnen-akkoord dan eindelijk eens de passage aan waarin die steun gehandhaafd wordt.
>
> Die passage is er niet.

Ik heb het niet over passages, ik heb het over IN EEN KABINET STAPPEN.
En erin blijven zitten. Irak was inderdaad GEEN kwestie, dat is precies
jmkijn punt.
Politiek is meer dan verklaringen afleggen.

> De steun die JPB aan zijn vroegere standpunt bleef uitspreken was power play, gebruikmakend van het feit dat het een Vrije Kwestie was. Wij gebruikten datzelfde argument om als Kamerfractie een onderzoek te blijven eisen.

D66 zat in dat Kabinet Balkenende. De Graaf en Pechtold bleven zwijgen
over Irak. De fractie riep af en toe wat. Dat was D66 in 2004/2005

> Wat "die twee daar in het kabinet" zeiden, en of ze zwegen, zal pas duidelijk worden als de notulen binnenkort op tafel komen bij de Enquete naar Irak.
> Want nu de ChristenUnie het Regeerakkoord wil openbreken inzake de Begrotingsregels, en dus Bos in de wielen rijdt, weet ik welke tegen-eis Bos en zijn PvdA gaan stellen...
>
> En net als inzake Verdonk (Ursie's herthaaldelijke botsingen met haar) heeft de D66 Kamerfractie in de jaren 2003-2006 consequent de lijn van maart 2003 (het geciteerde artikel in mijn oorspronkelijke mail) volgehouden.
Ja Bernard. Ik ken je visie. Je lijkt me een beetje verblind. Kan je
uberhaupt wel toelaten, in die harses van je, dat D66 misschien een héél
klein beetje, een peitsje klein beetjhe FOUTR% zat in die jatren? Of is
het alleen maar Haleluja es Lebe Die Partei, Die Partei Kann Nie Etwas
Falsch Machen, Wir Hebben Immer Recht. Immer Recht. Jawohl!!!!!