Wilders en D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jan 22 12:01:59 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 22 januari 2009 10:48 heeft Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>
het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> En dan nog wat....
>
> Citaat:

> En welke rol heeft de persoonlijke vendetta van Pechtold tegen Wilders een
> rol gespeeld?

We wachten totdat Wilders voor jaren het gevang in gaat, en daarna
keldert D66 weer in de peilingen.

> In ieder geval is vanuit D66 de PVV permanent aangevallen met
> persoonlijke getinte verdachtmakingen.

Een uitzichtloze dwaze strategie, en eentje die een ´naar´
karaktertrekje bloot legt van D66.

> Wildetrs is mijn vriend niet,

Mijne ook niet, maar verdedig zijn vrijheid in vrijheid te kunnen
spreken. De hysterie van Advocaat Spong dient geen gemeengoed te
worden. Dan kun je werkelijk niets meer zeggen, dat los van het feit
dat zo´n toets voor de Rechter daar ook meteen een eind aan zou kunnen
maken. Het gebrek aan openheid/transparantie van(uit) het OM is de
oorzaak voor deze situatie.

>  maar
> als democreaten weten we dat we elke mening moeten koesteren. Vrijheid is
> vrijheid.

Eens ...

> D66 heeft mede het klimaat helpen bouwen waarin een Islamcritcus
> de mond gesnoerd kan worden.

Doet mij denken aan de hype rondom een Jongeren Centrum dat als rechts
extremistisch bolwerk weg en te kijk werd gezet, en waarvan de
gevolgen daarna voorspelbaar waren ... met desastreuze gevolgen voor
de jongeren die daarin betrokken waren. Prem(time) en de burgemeester
daarbij voorop lopend in het neerzetten van dat valse beeld, en elk
met een eigen belang. Maar duidelijk ten kostte van jongeren en hun
beleving van hun cultuur ...  Die wordt nu vorm gegeven door de echte
extremisten, tw. de al jaren verziekte verhouding tussen
coalitie-partners die geen enkele verantwoordelijkheid wensen te nemen
voor het door hen gevoerde jeugd- en jongeren wanbeleid.

>  Doet me denken aan Thoms aanval op Fortuyn: de
> Anne Frank vergelijking (2002). Ik zewg niet dat Thom de moord op Fortuyn
> heeft veroorzaakt, maar het klimaat waarin iemand de mond gesnoerd wordt of
> vermoord wordt is mede, nu tot tweemaal toe,  gefaliciteerd door D66.

Precies, erg gemakkelijk, en gaat ook voorbij aan de eronder liggende
thema´s en verantwoordelijkheden.

> Verklaring: het is makkelijk profileren en scoren ten koste van een
> "rechtse" tegenstander. Je zet jezelf er mee op een (moreel) voetstuk. Je
> vergeet alleen dat je met je persoonlijke aanvallen iemand makkelijker prooi
> maakt voor vervolging en/of aanslag.

Je vergeet nog dat die valse beeldvorming voorwaarde is en vormt,
eentje van het type: de pot verwijt de ketel .. etc., maar die het
risico in zch draagd zich tegen de zender van het beeld zelf te vormen
... Een keer volgt een dergelijk desaster, just wait and see. Wel
blijven kijken!!

> Ook hier dient D66, nog steeds mijn partij, eens een grondig zelfonderzoek
> te doen.

Eens, al kan het daar niet enkel bij blijven...

Zie bv.: The Black Swan. Author: Nassim Talib.
http://www.fooledbyrandomness.com/
"
"My major hobby is teasing people who take themselves & the quality of
their knowledge too seriously & those who don't have the courage to
sometimes say: I don't know...."
"
http://www.fooledbyrandomness.com/imbeciles.htm

We moeten terug naar een aantal basis regels, en uitgerekent Wilders
staat daar nu juist *vol* voor ! Dat los van de inhoud van zijn
gedachtengoed, dat ook ik niet deel.

Valt echter dat waar Wilders voor staat, weg, neemt D66 een gigantisch
risico mede oorzaak te zijn van het verval, en precies van die zaken
waar ook juist zij *vol* voor zouden moeten staan !!!

D66 kan zich beter concentreren op juist d(i)e basis voorwaarden ...
Het is tenslotte ook aan die kiezer die een alternatief moet hebben,
en dan dient D66 niet een partij te zijn waar je angstig bij aan kunt
schuiven ...

Zo ook heeft de angst voor niet eens bestaande WMD, de Westerse
democratieen - daarbij hun eigen ´heilige´ regels negerend - doen
besluiten om in een ongeevenaarde oorlog hun gelijk trachten te halen.
Het getuigt ook hier van (precies) eenzelfde absurditeit !!

Waar of van wie dan is het zaaibakje, en wie heeft het zaad erin
gedaan? En is dat zaad ook werkelijk uitgekomen en/of was dat
misschien eerder als gevolg van de grond waarin het terecht kwam?

Henk Elegeert