Obama in, Israel out

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Wed Jan 21 13:34:22 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 21 januari 2009 13:06 heeft Mark Giebels <mark.giebels at gmail.com>
het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Zou het gelukt zijn? Zouden de extremisten binnen Hamas en vooral de
> Israelische regering genoeg extra haat gekweekt hebben om zonder vrede
> de Obama-jaren door te kunnen komen? We weten het over 4 of 8 jaar...

Obama zal toch niet zo´n suffert zijn, wel? De andere Presidenten
hebben tot op het laatst gewacht alvorens uberhaupt zich er in te
mengen. Die konden zich geen buil vallen. Bovendien, het gaat niet om
de haat, maar om de weerstand tegen, en de steun aan Israel in diens
eigen land. Daar zit de / dan toch een belangrijke bottleneck ...

Europa, zwamt en zwemt in het luchtledige voorlopig wegens het gebrek
zelfs maar een vuist kunnen maken tegen Israel zelf. Daar hoef je -
ondanks al hun geneuzel over gezamenlijk optreden, en vrede, enzo -
voorlopig ook niets van te verwachten.

De deur staat dus wagenwijd open voor Obama. Misschien is ie echt iets
van plan ... ik hoor het graag. Transparantie beloofde hij immers !!

Henk Elegeert