Laten we deze dag vieren, 20 januari is bevrijdingsdag

Antid Oto aorta at HOME.NL
Wed Jan 21 11:54:28 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Enfin, Boris ken ik kwamen er niet uit. Zodat we het gesprek maar
> beëindigden. Mijn vraag aan jou (jullie) is: is het nu zo belachelijk
> van me dat ik stel dat meedoen in/aan een kabinet (coalitie) dat de
> oorlog steunt, ook indirecte steun aan dat besluit betekent? D66 heeft
> in die jaren als kabinets-partij nooit een "onaavaardbaar" of zoiets
> laten horen. Het ondewerp was iets voor de fractie, maar de
> bewindsmensen (waaronder Pechtold) zwegen.

Het spreekt voor zich dat D66 medeverantwoordelijk is voor de
politieke steun aan de oorlog door in dat ellendige kabinet te gaan
zitten. Maar wat verwacht je anders van een draaikonterige partij
(Dittrich: wij gaan CDA/VVD niet aan een meerderheid helpen) als D66.
D66 is altijd vriendjes geweest met de VS. Pro-Amerika wat de klok
slaat. Daarnaast was de oorlog was in het belang van bourgeois
elementen en daar reken ik D66 zeker ook toe. Niet Pechtold maar
Dittrich was de hoofdschuldige.

Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je getetter mede is
ingegeven door je mislukte carriere bij D66. Er klinkt nogal rancune
door in je postings.