Paaseilandhysterie: D66 over overname Essent

Sat Jan 17 13:44:33 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder [dit staat gewoon in WikiPedia, hoor],
>de Hamer staat voor Jupiter en de Sikkel voor Saturnus

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>De hamer en sikkel staat voor het verbond tussen boeren en arbeiders.

 In de materiele wereld.

 Maar ik heb het niet over de materiele wereld. Ik kijk wat er voor ons
 verborgen wordt. Wat er zich bevindt in de occulte wereld. Ik heb niet
 gekeken bij Hamer+Sikkel maar bij Hamer en bij Saturnus - en toen zag
 ik het. Toen het ook in Twin Peaks voorkwam, was het wel duidelijk wat
 ermee wordt bedoeld.

 Steeds opnieuw geldt: men moet *eerst* weten hoe men moet kijken, pas
 *daarna* ziet men het. Wie niet weet hoe men moet kijken, zal het *nooit*
 zien. Die wordt levenslang bedrogen zonder dat zelfs maar te doorzien.

 Vooral mensen die deterministisch denken, zijn de sigaar. Die kunnen
 immers niets relativeren - laat staan vraagtekens zetten bij hun eigen
 gedachten.

 Een voorbeeldje: Geel D66 heeft het tot vervelends aan toe op de meest
 wereldvreemde manier over 'de toekomst'. Het geloof gaat over 'de Ene'.
 Vooral de Jonge Democraten lusten hier wel pap van.
 En hoe heet het maandblad van de NRC-next voor jongeren ? Dit dus,
    next.one
    http://www.dutchcowboys.nl/crossmedia/13593
 Men moet kunnen *zien* wat hier staat. Mensen zien het niet omdat ze niet
 weten hoe ze moeten kijken. Maar er staat toch echt wat er aan de hand
 is. Een van de Beatle-albums heet trouwens 'One' (en neen, dat gaat *niet*
 over nummer #1 op de hitparade).
 Ander voorbeeldje: in de Waterkampioen van augustus 2008 staat een fraaie
 foto van de Eiffeltoren. Voor die toren blijkt (als men goed kijkt) een
 kleine toren te staan. Die toren (ook van Eiffel) is van het Vrijheids-
 beeld in New York (kennelijk staat daarvan een kleine versie in Parijs).
 De foto was daarmee een Dode Hond. Als Lennon in 'I am the Walrus' over
 de Eiffeltoren zingt, dan heeft hij het over het Vrijheidsbeeld in New
 York, niet over die vierpoot in Parijs.

 Maar ja, krijg zoiets maar eens door.