Garmanbozia, Paaseilandhysterie: D66 over overname Essent (3)

Sat Jan 17 11:54:47 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>"Sustainable development is development that meets the need for the present
>without compromising the ability of future generations to meet their own
>needs."

 We zijn het over 1 ding eens: 'duurzaamheid' refereert naar 'sustainable'.
 De vraag luidt dus eigenlijk: wat wordt er verstaan onder 'sustainable' ?

 In het Engelse woordenboek staat dat het 'onderbouwen' betekent. En daar
 kan ik me wel in vinden. Oorspronkelijk komt het woord uit het Frans:
 'soutenable' (houdbaar, verdedigbaar).

 Oftewel: er is sprake van een dubbele bodem. Het gaat eigenlijk over het
 onderbouwen van een *these* (ook letterlijk: het verdedigen van een proef-
 schrift). En vervolgens wordt daar een rare draai aan gegeven richting
 materiele houdbaarheid (maar daar bestaat een *ander woord* voor: conser-
 veren - vandaar dat Geel D66 conservatief is - er wordt dus geyinyangd met
 *homoniemen*).

 Zoiets is inderdaad het kenmerk van een Vrijmetselaarstruc: misleide burgers
 zien louter het materiele (maar daar *gaat het in het geheel niet over*)
 en gaan volledig voorbij aan de verborgen betekenis: het onderbouwen van
 iets. Het bouwstuk dat onderbouwd dient te worden is evident de klimaat-
 hysterie. Dat de Godin van de Eeuwigheid (duurzaamheid) Hebe de vrouw is
 van de God van het Klimaat, Herakles, zegt al genoeg. Zoiets is echt geen
 toeval, hoor. Hier hebben diepgestoorde malloten over *nagedacht*.

 Skeptici wijzen er keer op keer op dat er materieel niets aan de hand is
 met het klimaat, met de zeespiegel, met de Aardatmosfeer. Ze maken de fout
 dat ze serieus ingaan op de materiele betekenis. Ze zouden echter moeten
 ingaan op de verborgen occulte betekenis - want daar is het de klimaat-
 hysterici immers om begonnen. De laatsten hebben het *in het geheel niet*
 over het klimaat, ze hebben het *over de mens*. Want Herakles staat tevens
 voor de Mens. Met Hebe aan zijn zijde wordt Herakles *onstervelijk* (hij
 hoeft daarvoor slechts even zelfmoord te plegen). En daar gaat het dus echt
 over.

 Nu ik je toch 'aan de lijn heb': ik heb ook een betere verklaring gevonden
 voor die Hamer en Sikkel van jou: de Hamer staat voor Jupiter en de Sikkel
 voor Saturnus (ook wel: Zeus en Kronos, zoon en vader). Wellicht is deze
 verklaring net iets fraaier dan Zon en Maan (Zeus en Gaia) met een opdoe-
 mende Mercurius. In 'Twin Peaks' wordt hierover (de conjuctie van Jupiter
 en Saturnus) een grap gemaakt: de conjuctie zou staan voor 'enorme verschui-
 vingen van macht en rijkdom' en vindt plaats tijdens het openen van een
 Vrijmetselaarsloge... Ook dit kan moeilijk toeval zijn.