Ambtenaar tikt graag in Wikipedia

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Wed Jan 14 10:26:46 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry voor 2x sturen. Drukte op verkeerde knop terwijl ik bericht
beantwoordde :(

> [...]
> woordvoerder van Justitie. 'Als we daarachter zijn, zullen geschikte
> maatregelen volgen. Want uiteraard past dit niet binnen het beleid
> zoals wij dat voorstaan en dan druk ik me nog mild uit.'
>
> Het is moeilijk te achterhalen wie er achter de teksten zit, omdat
> alle computers van Justitie onder hetzelfde IP-nummer worden
> geregistreerd en het apparaat 40 duizend medewerkers telt. Overigens
> is het ambtenaren niet verboden teksten te schrijven of te wijzigen op
> Wikipedia, maar dan moeten ze wel binnen het integriteitsbeleid

Moet niet al te moeilijk zijn ;)
Alles achter 1 IP-nummer betekent dat intern gelogd MOET worden welke PC
welk bericht verstuurd (waarschijnlijk MAC-adres).

Waarom niet ook bij Wikipedia veranderingen door ministerie blokkeren? Dit
kan geregeld worden door ministerie zelf. Zie niet in waarom het
´ambtshalve´ mogelijk moet zijn op Wikipedia te schrijven.

[deel weggelaten]

> Hebben die niets beters te doen?

Kennelijk (zie hierboven over noodzaak).

> Wie ook tikt die eens -gevoelig- op de vingers?

Zullen we nooit weten ;)

> Of, is die overheid (Justitie) niets anders dan een grote maffiabende?

Zouden er echt helemaal geen integere mensen werken?

> Waarom moet de burger opdraaien voor deze onzin?

Wat houdt dat opdraaien in?