d66 en vrijheid

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jan 10 22:58:10 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/1/10 Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:

> je begrijhpt m'n punt niet, Henk.

Weet ik nog niet, Hein. Punt is dat de christenen op grond van een
boekje rechten ontlenen anderen daaraan te meten, en dat
maatschappelijk door te trekken. Dat recht is daaraan niet te
ontlenen.

> Het is verschrikkelijk dat bepaalde
> Christenen homosexualiteit zien als ziekte.

Eens, maar dat is niet het punt. Waarom dan hen geen behandeling
voorschrijven? Dat zgn. ´zien´ is toch een waanvoorstelling !! Of zijn
wij (jij en ik) ´ziek´ ? Ja, begrijp ik uit je volgende uitspraak:

> En toch is het een maatschappelijk feit.

Maar, wat is dat, Hein? Bepaalde christenen bedenken wat en vervolgens
zijn daaraan rechten te ontlenen om die door hen zelf bedachte
slachtoffers ook nog eens op allerlei manieren naar het leven te
staan? Op grond van een waanvoorstelling, ontleent aan een vage uitleg
uit een (ook nog heilig geacht) oud (sprookjes) boek?!!

Ik gun het hen om er zelf naar te leven, Hein, maar slechts tot op het
moment dat men daar anderen mee lastig wil gaan vallen.

> Als je subsidie geeft doe dat dan niet op grond van je
> meningen en politieke voorkeuren, maar op grond van objectieve criteria.

Zoals daar zijn?

Hein, ik weet niet of jij het in de gaten hebt maar alles is politiek.
Ook het verlenen van subsidie. Toevallig zitten we ook nog in een zgn.
opleving van zgn. religie en toevallig of niet, tegen dezelfde thema´s
- en waar elke democraat zich tegen zou moeten verzetten - , nl.
afschaffen van wetgeving omtrent, abortus, euthenasie, homohuwelijk
etc...

> Zoalas Max Weber ons dat leerde.

Vertel ...

> Maar wie kent Max Weber nog? D66 niet, in
> ieder geval. Jammer.

Is het (ook) pragmatisch? ;)

Henk Elegeert