Intifada, intifada, Palestina vrij!

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Jan 10 08:28:49 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2009/1/8 Henk Vreekamp <vreekamp at knoware.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hmm,
>
> Mij lijkt de keuze voor een partij niet zo makkelijk, een keuze tussen
> racistische fundamentalisten van Hamas en een rechtse en mensverachtende
> regering van Israel.

Alsof dit een conflict tussen Hamas en de regering van Israel is.
Beiden willen geen wapenstilstand, dat zegt genoeg. Beiden hebben
immers baat bij het zoveel mogelijk angst aanjagen van zowel de
Palestijnen als de Israeliers, en dan vooral de angst van de eigen
groep. Dat levert ze immers macht op (volg de populariteitstrend vab
Barak maar eens bijvoorbeeld).

De keuze die we moeten maken is voor de bevolking en tegen de
extremisten in Israel en Hamas. Zelfs als die bevolking door alle
propaganda van hun machthebbers zelf ook niet meer de juiste keuzes
kunnen maken. Daar ligt de uitdaging.

Groeten,
Mark Giebels