Geld Verduisteren: de Euro

Fri Jan 2 20:25:03 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>De Euro is Mercurius.

 Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>Ga je de lijst in 2009 weer vervelen met je gele inzichten?
>Of toch nog goede voornemens?

 In plaats van zo te reageren, zou je ook kunnen profiteren van dat ik meer
 zie dan jij. Ik heb hun trucje door - en daarmee hun Verlichte gekte. Ik
 weet waarom de aanhangers van de Verlichting diep krankzinnig zijn. Enfin,
 van kwik worden mensen gek...

 Als materialist wijs ik dit alles af. Mensen die hieraan meedoen, behoren
 wat mij betreft levenslang vast te zitten in een psychiatrische instelling;
 ze vormen een te grote bedreiging voor de rest van de mensheid om vrijelijk
 rond te lopen. 't is dat ik tegen de doodstraf ben want anders zou ik zeggen:
 maak er maar een eind aan - net als bij een dolle hond. Enfin, de Nazi's
 deden dat ook daadwerkelijk. Helemaal ongelijk hadden ze niet.

 Gisteren heb ik bijvoorbeeld hun 'derde oog' gevonden. Het lag vlak bij de
 plek waar ik het op voorhand meende te zullen aantreffen - toegegeven, ik
 moest een ietsiepietsie naar het Zuiden: daartegenover stond dat het *nog
 erger* bleek te zijn dan ik vermoedde... Uiteraard vond ik het meteen in een
 album van Kuifje ('De Juwelen van Bianca Castafiore', pagina 20 en vooral 24),
 in de Egyptologie, in de Franse revolutie en in de politiek - daardoor was het
 zonneklaar dat de gevonden oplossing ook de juiste is. Het is van een kinder-
 achtigheid van heb-ik-jou-daar. En dan te bedenken hoeveel malloten hiernaar
 op zoek zijn... de stakkers...

 Deze flauwekul laat zich daadwerkelijk zoeken ! In de materiele wereld kan
 men zoiets idioots als het 'derde oog' gewoon *zien* (het heeft zelfs een
 naam, staat onder die naam onder twee homoniemen in Wikipedia, - vooral in
 deze tijd van het jaar houdt het derde oog ons 's nachts in de gaten) - maar
 keer op keer geldt: *mensen zien het niet*.

 Herge tekent het derde oog letterlijk *pal onder de beide ogen* van kapitein
 Haddock op pagina 24 van het bovengenoemde Kuifje album - maar *hij ziet het
 niet*. En de lezer evenmin. Maar het *is* er wel. Professor Zonnebloem is
 voor de gelegenheid zelfs in het *Geel* gestoken...

 Enfin, wie het zelf wil zoeken, kan het haast niet missen.
 En toch zal dat zeker lukken...