Muziek in Gele manie

Thu Feb 26 09:42:12 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
>Zelfs als ik er goed ´me mijn oren naar kijk kan ik er helaas geen
>muziek van maken ;)

 Okee, ik vat'm.
 Leuk gevonden, trouwens.

 Om die 5e noot daadwerkelijk afgebeeld te zien, moet men het Engels
 perfect beheersen. Ik zag het eerst ook niet maar het woordenboek
 bracht uitkomst. Jij krijgt het van mij op een presenteerblaadje -
 ik moest eerst te weten komen dat zowel de moer, de borgmoer als de
 notenkraker in Geel ergens voor staat. Pas daarna vond ik dit plaatje.
 Die 5e moer is geen Hermetische dubbele bodem, hij staat er *echt*.

 Wat je je afvragen moet is dit: als een potje jam de borgmoer zij,
 wat is dan de 5e noot ?

 Probleem met al dat gedoe met Geel is dat de Vrijmetselarij aan de
 lopende band gebruik maakt van dit soort idiote raadseltjes.

 Als wij willen begrijpen wat er allemaal mis is in de politiek, met
 het liberalisme en met sommigen in D66 en waarom de Jonge Democraten
 op een specifieke dag met een doodskist lopen te zeulen, dan moeten
 we hun raadseltjes in de wereld rondom ons leren zien en ze oplossen.

 Pas daarna hebben we, als critici daarvan, zicht op wat ze eigenlijk
 aan het uitspoken zijn. En dit is belangrijk, want het is *zeer ern-
 stig*. Er is maar weinig verschil met de NSB.

 Momenteel kijk ik naar het verband tussen de Griekse en de Noorse/
 Germaanse mythologie. Pas als men dit doet, begrijpt men de Tweede
 Wereldoorlog en het Nazisme. Maar ja, krijg zoiets maar eens door...

 Het gaat mij om de politiek, niet om de mythes met z'n astrologie
 en alchimie. Velen in de politiek - en in D66 de Gelen - zijn heime-
 lijk met uiterst verwerpelijke dingen bezig. Onze wereld is anders
 dan de meesten van ons denken. Zo'n notenkraker is daar slechts een
 afbeelding van.

 Da's de reden waarom ik hun raadseltjes aan het oplossen ben.