Vattenfall neemt Nuon over

Mon Feb 23 16:03:20 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Joe Hansen <aorta at HOME.NL>,
>Wanneer trek je zelf eens het boetekleed aan? Je bent zelf immers lid
>van D66 die deze ellende mogelijk heeft gemaakt.

 Norm is of ik het met de koers van D66 in deze eens was toen dit alles werd
 ingevoerd. En dat was niet het geval. Nutsbedrijven horen in handen van de
 overheid om de volgende redenen.
   * Alleen de overheid kan de burger continuiteit garanderen.
       - Een nutsbedrijf hoort niet failliet te kunnen gaan.
       - Het beleid dient in Nederland bepaald te worden en te worden gecon-
         troleerd.
   * Investeringen die geen rendement opleveren, moeten mogelijk zijn.
       - Een commercieel bedrijf zal dit nooit doen waardoor beleid nagenoeg
         onmogelijk is.

 Vraag is weer wel wat men zoal onder de paraplu van een nutsbedrijf wil onder-
 brengen. Mij lijkt: energie, transport (pontveer, trein/spoor, wegen), water
 en de zorgsector. Zaken waar de burger/maatschappij niet buiten kan.