Garmanbozia: Hermetische betekenis 'democratie' (was: Wildermania/Wldermania)

Sun Feb 15 11:53:20 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Jouw redenering geeft aan hoe nette mensen anti-democraat kunnen worden,
>via hun verontwaardiging over "misbruik van vrijheden". Vrijheid is
>namelijk bij uitstek iets dat in bezit is van anderen, niet van jezelf...

 Dit is dan ook niet mijn insteek.

 Nu ik begrijp dat er *Hermetische betekenissen* zijn die volkomen haaks
 staan op het materiele (het profane) met tussen de twee een Hermetisch
 bruggetje (de Hermeneus), kan ik als materialist best tegen de democratie
 zijn in haar Hermetische betekenis.

 Wat de democratie zij in haar materiele betekenis behoeft geen betoog
 (ze is de worst die burgers krijgen voorgehouden teneinde te worden mis-
 leid indien het eigenlijk gaat om de Hermetische betekenis). Het gaat
 er dan ook om wat er achter dit begrip allemaal voor vreselijks schuilgaat
 (het zou best eens kunnen dat dit de reden is waarom de Nazi's tegen de
 democratie waren - dat is zelfs heel waarschijnlijk).

 In materieel opzicht is de democratie volkomen mislukt (ik betreur dat
 als geen ander) - en de reden waarom ze is vastgelopen (zelfs nooit een
 echte kans heeft gekregen) zou men kunnen zoeken in haar Hermetische
 betekenis. In de dubbele agenda van 'Geel'.

 Wat zou de Hermetische betekenis van de democratie kunnen zijn ?
  1. 'Demo'. Staat dit wel voor het 'volk' ? Staat in het woord 'demon-
     stratie' het 'volk' of de 'demon' centraal ? Of geen van beide ?
  2. 'Cratie'. Staat dit wel voor 'regeren' ? Kijk naar 'ideosyncrasis'
      - 'Crasis' betekent tevens 'vermengen' (pletten, verwarren, gek
     maken). Staat het soms heimeljk daarvoor of voor geen van beide ?
 Pakt men deze twee samen dan zou 'democratie' ook kunnen staan voor het
 verward worden door de duivel (in de Vrijmetselarij heet dit 'Jamming').
 Ik noem maar een dwarsstraat.

 Dat 'Jamming' bestaat is overduidelijk: leer Hermetische betekenissen
 zien, kijk om je heen en je ziet ze. Overal zijn ze - de godganse dag
 worden we overspoeld met beelden over Satan die ons moeten verwarren.
 Maar de meesten van ons zien ze niet omdat we geen Hermetische beteke-
 nissen kunnen zien. Maar ze beinvloeden ons wel degelijk. En dat is de
 reden waarom ze onophoudelijk op ons worden losgelaten. Zonder dat we
 dat zelf beseffen worden we onophoudelijk gehersenspoeld. Lees '1984'
 van Orwell - dat gaat *hierover*.

 Misschien hebben degenen, die voortdurend zo hoog opgeven over de
 democratie, het wel over *heel iets anders* dan over datgene dat wij
 geneigd zijn te denken. Gaat het alleen maar om het zoveelste middel
 om Satan de hoofden van mensen binnen te loodsen. Net zoals 'Vrijheid'
 heimelijk staat voor de Dood en we ook dit niet mogen weten. Vandaar
 dat Jonge Democraten met een doodskist door Den Haag lopen te zeulen
 (waarom vinden we zoiets niet raar ?).

 In elk geval heeft de burger in een democratie niets in te brengen en
 moeten we in plaats daarvan van alles-en-nog-wat over de 'democratie'
 van mening zijn. En als het aan de democraten van deze wereld ligt,
 komt  hier nooit verandering in.