New Administration Backs Bush Secrecy Policy

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Wed Feb 11 20:41:27 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

> Cees,

> Het zou m.i. eerder naief zijn uberhaupt maar de verwachting te hebben
> dat zo´n systeem uit zichzelf (nadat het zo succesvol is gebleken) van
> binnenuit zal gaan ´reinigen´.
>
> Van Baalen hier doet ook al zo krampachtig alsof de informatie zo
> waardevol zou zijn geweest.
> Niet lijkt me, en onderzoek in het netwerk dient zo de rotte appels
> boven water te halen.

Het is de Amerikanen nu ook wel gebleken dat deze manier van ondervragen
NIET succesvol is (en ook niet KAN zijn).
Dat is volgens mij ook al sinds mensen in de middeleeuwen werden gemarteld
bekend.
Af en toe staan er weer mensen met een blinde ambitie op en verkondigen
het tegendeel.

> Je hebt ook niets aan dat soort netwerken als het in staat blijkt tot
> dergelijke verstrekkende gevolgen.

> Hoe ´willing´ idd zijn wij gebleken ? Het is verder een non-argument:
> "als", en die ´national   security´ is duidelijk ook op andere wijzen
> te dienen.

Natuurlijk, maar als je mensen zover hebt gekregen jouw ontoelaatbare
methoden te gebruiken en je dan vervolgens hun blootstelt aan vervolging
en/of publiciteit kun je hun in het vervolg niets meer te vragen.
Nog afgezien van de mogelijkheid dat ze zelf de publiciteit gaan zoeken,
over zaken die je zelf liever ´discreet´ afhandelt.

> Zijn ze daar -  behalve in bepaalde kringen - ervan op de hoogte?

> Oh, die vallen nu ineens niet meer onder de wet, en of
> VN/internationale afspraken?

Maar je zit dus wel met een regering die zelf niet verantwoordelijk wordt
gehouden, en dan zou je het wel met de uitvoerders doen?

> Grappig, want welke bui dan wel? Waar waren de heren dan mee bezig? ;)

> Hij zou vast kunnen blijven houden aan diens beloften.
> Immers, Change: `Yes, we can` !! ;)

En als hij dat bereikt met ruim boven de 50% van z´n doelstellingen wordt
hij gefeliciteerd ;)

> Henk Elegeert

Groet / Cees