Smeltend ijs en hoger waterniveau

Raimond De Tempe raimond.detempe at GMAIL.COM
Mon Feb 9 14:42:28 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc, in elk geval bedankt voor de tip van de home-pagina van prof. Kees de
Jager!
Dat hij een webstek heeft, was mij niet bekend. Ik bewonder wel zijn nog
altijd voortdurende activiteit (geb. april 1921).
Hij heeft veel informatie op de zijn webstek staan! Ik heb net met genoegen
wat nieuws gelezen in zijn presentatie over Hanny's Voorwerp. Het "object"
was mij niet onbekend (ik lees o.a. Zenit, Astronieuws en Astronomy Picture
of the Day), maar ik had nog geen heldere pogingen tot verklaring gezien.
Dat onderwerp heeft overigens niets te maken met "de klimaatdiscussie".

In elk geval is zijn presentatie over de afnemende zonne-activiteit en de
mogelijkheden van een temperatuurdaling op onze aarde wel interessant voor
die discussie. De stellingname was niet nieuw voor mij, maar het wordt hier
nog een goed uiteengezet! Aanbevolen voor de lezers hier.
Groet,
/raimond de tempe