De wereld van Orwell

Sun Feb 8 10:29:00 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Opvallend in '1984' is dat Orwell nogal afgeeft op homoseksualiteit.
Hij ziet het als onderdeel van wat ik hier 'Geel' genoemd heb (overigens
komt het woord 'Geel' (vs. 'Goud') in exact dezelfde betekenis in '1984'
voor als die welke ik er hier aan gegeven heb. Eigenlijk is er geen enkel
verschil tussen 'Engsoc' van Orwell en 'Geel' van mij. Beide behelsen het
vernietigen en onderdrukken van alles wat maar menselijk zij.

We doen er goed aan er rekening mee te houden dat homoseksualiteit louter
een verborgen betekenis is die zich in de materiele wereld manifesteert.
Dat dit de ware reden is waarom Geel D66 net zo dweept met homo's als met
terrassen en doodskisten.

Sommigen achten zichzelf liberaal omdat het liberalisme een bouwstuk van
de Vrijmetselarij is, anderen noemen zich pacifist omdat pacifisten
heimelijk bouwers zijn, en weer anderen achten zich homo omdat Mercurius
homogod is. Ze zwaaien met diens niet-bestaande regenboogvlag als teken
van het eigen bestaan (daar zal wel flink om gelachen worden in de Gele
kerk). Terwijl men nu juist *niet* bestaat - zelfs nooit bestaan heeft
(Orwell: een *onpersoon* is). Het gaat er slechts om dat mensen gaan
geloven dat het bestaat. Want als iedereen dat gelooft, dan bestaat het.

Het zou verklaren waarom katholieken niets van homoseksualiteit willen
weten: hun kerk (die van Zeus) is immers al tijden in oorlog met die van
Mercurius. Als atheist gaat mijn sympathie - net als bij Orwell het geval
was - daarbij uit naar de katholieken. Uiteindelijk is het allemaal maar
bedacht en gaat het om het vernietigen vs. het niet-vernietigen van het
menselijk denken.

Dezer dagen was de Pius-X beweging nogal in het nieuws. Omdat ik daar nog
nooit van gehoord had, ben ik eens gaan kijken op,
   http://www.volkskrant.nl/buitenland/article1141572.ece
   http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1141561.ece
   http://www.stpiusx.nl
hier staat,
   Zij beweren onder meer dat het Tweede Vaticaanse Concilie (een aantal
   liberaliseringen, red.) het gevolg is geweest van de invloed van de
   vrijmetselarij en van de joodse lobby.
Of dit inhoudelijk juist is als het gaat om een stroming van binnenuit,
waag ik te betwijfelen (het lijkt eerder te gaan om een afdwingen van
buitenaf) maar in formele zin staat hier precies waar het om gaat: de
wereldvreemdheid is de norm, niet de feitelijkheid van het materialisme.

Deterministische wanen dienen verworpen te worden; men dient ervoor te
waken niet, zoals Geel D66 overkwam, in de valkuil daarvan te tuimelen
en alleen nog maar te willen vernietigen.

--> Geel D66 is de wereld van Orwell.

Het sluit allemaal naadloos op elkaar aan - of men het er nu mee eens is
of niet.